| Transitieatlas | Niet ingelogd | Nieuw account | Inloggen

intro

De campagne ‘Ik Spring Over’ is de opmaat naar de Dag van de Duurzaamheid. Urgenda gaat met diverse concrete acties aan de slag om zo veel mogelijk mensen, bedrijven, scholen, kerken en andere organisaties te laten overstappen op een groene lifestyle. Met deze campagne wil Urgenda het mensen heel gemakkelijk maken om de stap te zetten naar verdere verduurzaming.

body

Met drie muisklikken op de website www.ikspringover.nl kunnen mensen de keuze maken voor elektrisch vervoer, een dag in de week geen vlees, een schone energiemaatschappij, een groene bank, zelf energie opwekken of duurzame mode. Urgenda helpt hen op weg en verleidt hen met leuke tips, acties en concrete informatie. In de campagne werken tientallen duurzame bedrijven en organisaties samen. Marjan Minnesma, directeur Urgenda: “Het unieke aan deze campagne is dat we mensen een totaalbeeld schetsen van de relatief makkelijke stappen die je kunt zetten om duurzaam te leven. Door dit te koppelen aan een moment, de Dag van de Duurzaamheid op 11-11-11, creëren we een gevoel van nu of nooit. We koppelen daadkracht aan urgentie.”

Mensen die op minimaal drie thema’s zijn overgesprongen, krijgen een gratis kaartje voor het grote duurzaamheidsevent: de Nacht van de Duurzaamheid op 10-11-11. Op dit feest spelen bekende Nederlandse bands als Bløf, Jungle by Night, Florian Wolff, Nynke Laverman, Handsome Poets en DJ 100% Isis in de Heineken Music Hall in Amsterdam en wordt zichtbaar gemaakt dat veel mensen, bedrijven en organisaties zich inspannen voor duurzaamheid.

De campagne Ik Spring Over is net als de Dag- en de Nacht van de Duurzaamheid een initiatief van Urgenda. Urgenda is de actie-organisatie die Nederland sneller duurzaam wil maken door onder meer koplopers uit verschillende sectoren aan elkaar te verbinden om de duurzaamheidsbeweging te laten groeien.

(Bron: persbericht Urgenda)

 
Socials