| Transitieatlas | Niet ingelogd | Nieuw account | Inloggen

Dit plaatje gaat over alle 'huishoudens' in de regio: particuliere huishoudens, zzp-ers, MKB-bedrijven, grootbedrijf, netwerken, instellingen en overheden. We duiden alle organisaties hierin aan als huishoudens omdat ze allemaal producten, diensten en energie inkopen, allemaal emissies en afvalstromen veroorzaken, en omdat ze allemaal moeten zorgen dat ze hun eigen economie op orde hebben.

Het model laat zien uit welke elementen u het verhaal over duurzaamheid van uw huishouden kunt samenstellen. Om te beginnen urgentie (problemen) en visies (oplossingen). Uw opvattingen hierover kunt u laten doorklinken in de missie van uw organisatie. Dat heeft twee belangrijke effecten:

1. Duurzaamheid krijgt daarmee een plaats in uw innovatiecyclus (onderzoek, doelen, projecten, resultaten), te beginnen met de onderzoeksvraag hoe groot het verschil is tussen uw praktijk en uw missie.

2. De missie die u uitdraagt brengt u in contact met anderen die hetzelfde willen. Die herkenning van geestverwanten versoepelt het zaken doen in het groeiende deel van de economie dat op duurzaamheid gericht is.

 
Socials