| Transitieatlas | Niet ingelogd | Nieuw account | Inloggen
Begin: 
maa 15 feb 2016 20:00
Eind: 
maa 15 feb 2016 21:30
De grote maatschappelijke uitdagingen van onze tijd laten zich niet meer opsluiten in aparte vakken en vragen om een interdisciplinaire aanpak en om vakoverstijgende vaardigheden.

Het is de kerntaak van onderwijs om jongeren adequaat voor te bereiden op hun toekomst. Juist omdat het moeilijk is om vast te stellen hoe hun wereld eruit zal zien, moeten we ons regelmatig afvragen wat de waarde is van onderwijs voor de nieuwe generatie en voor de samenleving. Als de veranderingen zo snel gaan, is het onderwijs daar dan op voorbereid? Waar is verbetering gewenst en wat is daarvoor nodig?

Onderwijskundige Geert ten Dam bespreekt de voorstellen van het landelijke Platform2032 voor de vernieuwing van het curriculum van het basis- en voortgezet onderwijs. De grote maatschappelijke uitdagingen van onze tijd laten zich niet meer opsluiten in aparte vakken en vragen om een interdisciplinaire aanpak en om vakoverstijgende vaardigheden. Naast taal en rekenen is burgerschapsvorming belangrijker dan ooit. Wat weten we in dat opzicht over Nederlandse leerlingen en scholen en waar liggen nieuwe uitdagingen en kansen?

Lees verder op:

Locatie: 
Academiegebouw
Broerstraat 5
Groningen, Groningen
Javascript is required to view this map.
 
Socials