| Transitieatlas | Niet ingelogd | Nieuw account | Inloggen

intro

Als organisatie die leeft van de Waddenzee, heeft Rederij Doeksen het terugdringen van schadelijke emissies in het waddengebied tot belangrijk speerpunt gemaakt. Daarom hebben Rederij Doeksen, Cofely en LNG Europe de handen ineen geslagen voor een samenwerking die moet resulteren in een ‘groene veerboot’ die tussen Harlingen en Terschelling/Vlieland gaat varen. Ook de bijbehorende infrastructuur en bunkerfaciliteiten worden gezamenlijk ontwikkeld.

body

De veerboten in het Waddengebied varen traditioneel op gasolie. De ‘groene’ veerboot van Doeksen gaat varen op vloeibaar gemaakt methaan of - in een later stadium - op het nog milieuvriendelijkere biogas, afkomstig uit afval- en reststoffen (LBG). Doel is een reductie van de uitstoot van: stikstof-oxides/NOx met 90 procent, zwavel-oxides/SOx met 100 procent, fijnstof met 95 procent, CO2 met minimaal 20 procent en tot slot een verlaging van de geluidsemissie met 50 tot 75 procent.

(Bron: Duurzaamnieuws.nl)

Lees verder op:

 
Socials