Bewerkt door Peter A.J. Bootsma op 22-11-2015
Dit is een redactioneel organisatieprofiel dat door een redacteur van de tafelatlas wordt onderhouden.
Bent u Friesland Campina? U kunt de redactie van deze pagina kostenloos overnemen. Mail naar helpdesk@noordenduurzaam.nl.
Kengegevens
Elke dag voorziet Royal FrieslandCampina circa 1 miljard consumenten verspreid over de wereld van voeding die rijk is aan waardevolle voedingsstoffen. Met een jaaromzet van 10,3 miljard euro behoort FrieslandCampina tot de vijf grootste zuivelondernemingen in de wereld.
LocatiesBoterdiep wz 45, Bedum, gemeente Bedum, GR
De Perk 30, Beilen, gemeente Midden-Drenthe, DR
Amperelaan 4, Drachten, gemeente Smallingerland, FR
It Heech 4, Dronrijp, gemeente Menaldumadeel, FR
Avebeweg 1/134, Foxhol, gemeente Hoogezand-Sappemeer, GR
Verlaatsterweg 26, Gerkesklooster, gemeente Achtkarspelen, FR
P. Stuyvesantweg 1, Leeuwarden, gemeente Leeuwarden, FR
Noorderringweg 33 , Marum, gemeente Marum, GR
Oliemolenweg 4a, Meppel, gemeente Meppel, DR
Frisaxstraat 4, Wolvega, gemeente Weststellingwerf, FR
Spoardyk 21, Workum, gemeente Súdwest-Fryslân, FR
Omvang250+ personen
Producten/dienstenZuivelproducten
Websitehttps://www.frieslandcampina.com/
Contacthttps://www.frieslandcampina.com/nederlands/contact.aspx
Duurzaamheid
MissieIn de wereld dreigt een fundamenteel tekort aan voeding met nutritionele waarde. Melk is van nature een van de rijkste voedingsbronnen en is de basis van een breed scala zuivelproducten. Als een van de leidende wereldspelers in zuivel streeft FrieslandCampina ernaar haar betrokkenheid te tonen bij de verantwoorde productie van zuivel en leiderschap te tonen op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen door actieve inzet op de volgende vier prioriteitsgebieden: voedingswaarde & gezondheid; efficiënte en duurzame productieketens; ontwikkeling melkveehouderij in Azië en Afrika; duurzame melkveehouderij. (http://www.frieslandcampina.com/nederlands/sustainability/csr-policy.aspx november 2013)
Actief inNoord-Nederland
DoelenMVO is bij FrieslandCampina een wezenlijk onderdeel van de strategie route2020 van de onderneming. Het doel voor de komende jaren is om MVO ook te koppelen aan de verschillende merken. In 2012 heeft FrieslandCampina hiervoor een workshopmethodologie ontwikkeld. Die is specifiek bedoeld voor doorvertaling van de doelen en uitgangspunten van het overkoepelende MVO-beleid naar de specifieke merken en naar de klanten. In 2013 zal deze aanpak van start gaan. (http://www.frieslandcampina.com/nederlands/sustainability.aspx november 2013)